De modellen 4-118 & 4-120 zijn stand alone Ignition Shifters die op elke 4-cilinder (of minder) motor te monteren is. Op deze manier is een quickshifter sensor te gebruiken zonder een Power Commander te gebruiken.
De kabelboom is uitgerust met stekkers die rechtstreeks op de bougiedoppen met interne bobines passen die op de laatste modellen motoren passen. Op de modellen waar deze stekkers niet passen kunnen deze worden afgeknipt en rechtstreeks worden aangesloten.
Het model 4-119 is de off-road versie van de Stand Alone Ignition Shifter die geschikt is voor elke één cilinder. Ook deze is module is te gebruiken zonder een Power Commander. De kabelboom is uitgerust met een stekker die rechtstreeks op de bougiedop met interne bobine past die op de laatste modellen motoren passen.
Op de modellen waar deze stekkers niet passen kunnen deze worden afgeknipt en rechtstreeks worden aangesloten. Deze kit wordt geleverd met een lange quickshifter sensor (druk sensor 4-121) waar rekening is gehouden met cross laarzen en een ketting in de buurt. De sensor is waterdicht en niet gevoelig voor temperatuur.
Optioneel is de bediening om de onderbrekingstijd tijdens het rijden te verstellen (61100014).
De volgende modules zijn beschikbaar:
4-118 Stand alone ignition shifter
4-119 Off-road shifter kit
4-120 Ducati stand alone shifter
4-121 Linear sensor (druk-sensor) inbegrepen bij de off-road kit
4-122 Honda CBR250R stand alone shifter, inclusief quickshifter sensor (druk-versie)
4-122R Honda CBR250R stand alone shifter, inclusief quickshifter sensor (trek-versie)
4-123 Kawasaki EX250 2008-2012 stand alone shifter, inclusief quickshifter sensor
61100014 Bediening onderbrekingstijd (Quick set adjuster) voor 4-119 & 4-122
De shifters zijn universeel en in combinatie met elke quickshifter sensor te gebruiken.