De meeste High performance 4 cilinder sport motoren maken vandaag de dag gebruik van 8 injectoren. Dit houdt dus in 2 injectoren per cilinder terwijl de Powercommander altijd op de onderste injectoren zit aangesloten. Afgezien het feit dat met de PCV bijna alle motoren te voorzien zijn van de juiste hoeveelheid brandstof zijn er uitzonderingen. Dit zijn motoren met bv. big-bore kits, turbo’s of superchargers. De mogelijke wijzigingen met de SFM zijn net zo breed als met de PCV, van -100/+250 %.
De Secondary Fuel Module (SFM) is makkelijk aan te sluiten op de bovenste injectoren en via een enkele kabel op de Powercommander V. Wanneer de versnelling input is aangesloten op de PCV is het zelfs mogelijk om per versnelling en injector een mapping te maken, dit geeft een maximum van 48 mappings. De ‘basic mode’ geeft u de mogelijkheid om een gemiddelde te maken van je mapping zodat beide injectoren even grote stappen maken.
Naast de voordelen die zojuist besproken zijn kunt u nu ook straffeloos een Dynojet Quickshifter Sensor monteren. Aangezien nu alle 8 injectoren onderbroken kunnen worden is een Ignition Module of een Quickshifter Stand Alone Module niet meer nodig.